به نوین تجارت خوش آمدید

کولرگازی روتاری 36000 اینورتر

فروش کولرگازی روتاری 36000 اینورتر یک انتخاب مناسب برای بالا بردن قابلیت سرمایش و گرمایش در کنار تهویه هوا می باشد. همچنین کولرگازی روتاری در انواع و شکل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. نکته مهمی که در مورد این مولرها وجود دارد استفاده از یک سیکل تبرید است که از مهم ترین و اصلی ترین اجزای آن می توان به مواردی مانند:

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • شیر انبساط
  • اواپراتور

اشاره کرد. اجزای مختلفی در کولرگازی روتاری وجود دارند که به طور هماهنگ با یک دیگر عمل می کنند و می توانند به طور یکسان سرمایش و گرمایش را ایجاد و در یک محیط مشخصی حفظ کنند. یکی از این قطعات مهم و کاربردی کمپرسور است که البته با توجه به نوع کاربرد کولر، انواع متفاوتی نیز دارد. از این رو در این مطلب قصد داریم تا کولرگازی روتاری و ویژگی های مهم در هنگام خرید و فروش کولرگازی را برای شما بیان کنیم. در ابتدا بهتر است که با جزئی ترین و مهم ترین قسمت کولر یعنی کمپرسور آشنا شوید.

کولرگازی روتاری 36000 اینورتر

کمپرسور چیست؟

همانطور که گفته شد کمپرسور یکی از قطعات اصلی در کولر گازی است که با مصرف انرژی الکتریکی، می تواند گاز مبرد را از اوپراتورهای اصلی مکش کند و سپس با استفاده از فشرده سازی، گاز را به داخل کندانسور منتقل نماید. پس می توان گفت که کمپوسورها جزء قطعاتی هستند که با استفاده از فشرده کردن گازها و همچنین کاهش حجم آن، محیط مورد نظر را برای به کار انداختن کندانسور ایجاد کرد. از انواع کمپرسور می توان به سه مورد یعنی:

  • کمپسور روتاری یا Rotary
  • کمپرسور پیستونی یا Reciprocating
  • کمپرسور اسکرول یا Scroll

اشاره کرد. همانطور که می دانید بحث اصلی در این مقاله، بررسی نحوه و عملکرد اجزاء و قطعات در کولرگازی روتاری می باشد که در ادامه راجع به نحوه عملکرد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

کمپرسور کولرگازی روتاری چگونه کار می کند؟

کمپرسورهای روتاری که با نام دورانی پیستونی نیز شناخته می شوند، یک مکانیزم مثبت در جابجایی و چرخش دارند. معمولا در محیط هایی که حجم هوا و فشار بالا است این کمپرسورها به جای کمپرسورهای پیستونی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در کولرگازی روتاری گردش 360 درجه ای یا همان دایره ای در تیغه ها، مکش و کمپرس به صورت مبرد انجام می شود و از این طریق گاز مورد نیاز از دریچه ورودی وارد یک کمپرسور می شود.

زمانی که تیغه ها به چرخش در می آیند و پره ها با گاز محیط برخورد می کنند، با فشار به درون لوله های خروجی هدایت می شوند. استفاده از کولرگازی روتاری در ایران بسیار رایج است و از این رو فروش کولرگازی روتاری نیز در بازار چشمگیر است. مراحلی که برای به کار افتادن کولرگازی 36000 اینورتر طی می شود به صورت زیر است که در ادامه به بررسی دقیق تری از هر بخش آن خواهیم پرداخت:

  • شروع
  • مکش
  • فشرده سازی یا تراکم
  • تخلیه
  • پایان

 

شروع و حرکت در کولرگازی روتاری 36000 اینورتر

همانطور که گفته شد وجود کمپرسورهای روتاری در این کولرها از مزایای اصلی و علت های ایجاد کارکرد در این کولرها می شود. در زمان شروع و روشن شدن کولر، شیر ورودی باز می شود ایجاد حرکت دورانی در محفظه سیلندر کولرگازی روتاری آغاز می شود.

 

مکش در کولرگازی روتاری

مرحله دوم از به کار افتادن این کولر گازی مکش یا محفوظ شدن پره ها است که باعث ایجاد یک محیط خلاء می شود. این محیط خلاء باعث می شود تا مکش از شیر ورودی انجام شود.

ایجاد تراکم و یا فشرده سازی در کولرگازی روتاری

مرحله سوم از نحوه عملکرد این کولر، دوران پره ها و همچنین بسته بودن شیر تخلیه می باشد که گازی را تولید می کند که این گاز به پشت شیر تخلیه فشار وارد می کند و همین عمل باعث می شود تا دما بالا رود و فشار سیال بیشتر شود.

کولرگازی روتاری 36000 اینورتر

عمل تخلیه کولرگازی روتاری

بعد از اینکه فشار و دمای مورد نیاز در سیال به میزان مورد نظر برسد، شیر تخلیه باز می شود و گازها با فشار بالا و همچنین دمای هر چه بیشتر به بیرون از سیلندر منتقل می شوند.

 

پایان عملکرد کولرگازی روتاری

در این نقطه حرکت پره ها به صورت 360 درجه می باشد و در سیلندرها، سیکل مورد نظر به نقطه نهایی می رسد و مجدد به نقطه آغاز عملکرد باز می گردد.

 

مزایای کولرگازی روتاری و معایب موجود در این کولرگازی اینورتر

در این بخش از این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب موجود در کولرهای روتاری اینورتر را بیان کنیم. از مهم ترین مزایای موجود در این کولرها می توان به:

  • افزایش بازدهی بالا با وجود کمپرسورهای روتاری

بازدهی این کمپرسورها نسبت به دیگر کمپرسورها به خصوص کمپرسور پیستونی بیشتر است و از این رو افزایش بازده می تواند اتلاف در شیر تخلیه و همچنین درگیر کردن فضای مورد نیاز در سیلندر را کاهش دهد.

  • لرزش و تولید صدای کم

به دلیل وجود کمپرسورهای روتاری در این کولرها، لرزش و ایجاد صدا در آن ها بسیار کم است و همچنین به دلیل نداشتن قطعات اضافی و عدم نیاز به حرکتی خطی به دورانی، ایجاد صدا و لرزش در این کولرها به حداقل میزان خود می رسد.

  • وزن و اندازه کمتر

نحوه عملکرد کولرگازی روتاری به گونه ای است که فضای کمتری را اشغال می کند و همچنین به دلیل اینکه قطعات کمتر می شود، وزن کمتری را نیز در بر می گیرد. کمپرسورهایی که روتاری هستند چهل درصد از دیگر کمپرسورها سبک تر و کم حجم تر می باشند.

کولرگازی روتاری 36000 اینورتر

معایب موجود در کولرگازی روتاری

به طبع هر محصول تولیدی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که کولرگازی روتاری 36000 اینورتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته این معایب در مقایسه با پیستونی بسیار کم است و از این رو در رده بالاتری از کولرها قرار می گیرد. از معایب موجود در این کولر می توان به:

  • ظرفیت پایین کولر
  • بازدهی کم
  • محدودیت در بهره وری

اشاره کرد. به طور کلی فروش کولرگازی روتاری 36000 اینورتر در بازار برای مشتریانی که به دنبال یک محصول برای ایجاد تهویه هوای مناسب هستند یک انتخاب خوب و کافی به شمار می رود.