به نوین تجارت خوش آمدید

خدمات cnc چوب و درب کابینت ممبران

در واقع کابینت ممبران کابینت هایی هستند که روی درب آن ها حکاکی هایی صورت گرفته است.کابینت های ممبران را میتوان نسل جدید کابینت های کلاسیک دانست.یعنی در واقع کابینت های ممبران به نسبت به کابینت های کلاسیکی که تزئینات آن ها دستی انجام میشد مقرون به صرفه تر هستند چرا که حکاکی های روی آن به وسیله دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت میگیرد.جالب است که بدانید کابینت های کلاسیک ممبران به اسم کابینت های سه بعدی نیز معروف هستند.
این کابینت به کابینتی گفته می‌شود که در آن از روکش ممبران استفاده شده باشد.
 بهتر است بگوییم که ممبران یا وکیوم یکسری روکش پی‌وی‌سی هستند که بر روی جنس‌های مختلف از جمله‌ام دی اف، چوب یا نئوپان کشیده می‌شوند و به آن جنس خام زیبایی می‌بخشند.
اکثر این روکش‌های پی‌وی‌سی بر روی‌ام دی اف کشیده می‌شوند و متریال خام کابینت‌های ممبران اغلب ام دی اف است.
روال کار به این صورت است که بر روی‌ام دی اف خام یا ام دی افی که با دستگاه سی ان سی ابزار زده شده است ابتدا چسب زده می‌شود و به کمک تکنولوژی مخصوص روکش ممبران برای روی آن وکیوم می‌شود.
معمولاً به دلیل قیمت بالا، فقط آن سمت ام دی اف که به سمت بیرون است روکش ممبران می‌شود و طرف دیگر با پی‌وی‌سی سفید پوشش داده می‌شود
اگر بر روی یک ام دی اف طرح‌های کلاسیک کار شود و بعد روکش ممبران شود طبیعتاً به آن کابینت کلاسیک میگویند و اگر به صورت ساده روکش شود می‌توان در کار مدرن از آن استفاده کرد.
این کابینت دارای مدل‌های مختلف و دو نوع طرح روکش است. نوع اول هم مناسب طرح‌های کلاسیک و هم مناسب طرح‌های مدرن است، اما روکش‌های ضخیم‌تر و براق نیز وجود دارد که مخصوص کابینت ممبران مدرن است.
با توجه به طرح و رنگ می‌توان از روکش‌های نوع اول در طرح‌های مختلف مدرن و کلاسیک کابینت ممبران استفاده کرد و روکش نوع دوم که ضخیم و براق است فقط در طرح‌های مدرن قابل استفاده است.
به این نکته توجه کنید که این کابینت تأثیر زیادی در دکور آشپزخانه و زیبایی خانه دارند و از طرفی تنوع طرح در کابینت ممبران نسبت به بقیه جنس‌های کابینت بیشتر است.
ممبران در حقیقت نام نوعی روکش است که روی کابینت‌هایی از جنس ام‌دی‌اف، پی‌وی‌سی یا نئوپان کشیده می‌شود و حالتی خام و جذاب به کابینت‌ها می‌دهد.

کابینت ممبران

 کابینت ممبران چه مزایایی دارد؟

-ارزان هستند.
-شبیه کابینت‌های کلاسیک چوبی هستند.
-نوع قاب های دور درب کابینت ممبران امکان ایجاد تزئینات و حکاکی های متنوع بر دیگر بخش های کابینت ممبران مثل تاج بالای کابینت، ستون، سر ستون و …
-امکان انتخاب رنگ، طرح، بافت نمای درب، ستون، سر ستون و تاج کابینت ممبران به انتخاب مشتری
-زیبایی منحصر به فرد به دلیل دارا بودن روکش یکپارچه
- تنوع بالای طرح و رنگ کابینت ممبران
-مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت رفع مشکل آلوده سازی محیط زیست در کابینت ام دی اف ناشی از ماده وینیل به کار رفته در این چوب های صنعتی به دلیل دارا بودن روکش پی وی سی بر روی کابینت ممبران
از مهم‌ترین مزایای کابینت ممبران در دکور آشپزخانه تنوع طرح پذیری آن است، یعنی با استفاده از تکنولوژی سیان سی و وکیوم می‌توان انواع طرح‌ها را بر روی‌ام دی اف پیاده کرد و سپس آن را روکش کرده و استفاده کرد.
از دیگر مزایای کابینت ممبران قیمت مناسب و متناسب با طرح و اجرای این کابینت است. زیرا به نسبت کابینت‌های کلاسیک ساخته شده با چوب دارای قیمت پایین‌تری بوده و همان قابلیت طرح پذیری را دارد و بعضاً ازلحاظ ریزه ‌کاری و طراحی قوی‌تر از کابینت‌های طرح کلاسیک باشد.
همین‌که بتوان با قیمت پایین‌تر کابینتی شبیه به کابینت‌های کلاسیک را اجرا کرد خود از مزایای کابینت ممبران است.
باید در نظر داشت که وقتی روکش به صورت یکپارچه بر روی‌ام دی اف می‌نشیند و دیگر جای درز و یا بندی موجود نیست زیبایی کار دوچندان می‌شود و بر مزایای کابینت ممبران می‌افزاید.
از دیگر مزایای کابینت ممبران در دکور آشپزخانه عدم نفوذ آب و رطوبت به لایه‌های ام دی اف است که به نسبت بقیه کابینت ها در زمینه رطوبت و آب قوی‌تر است.
از مزایای کابینت ممبران این است که معایب روکش ام دی اف های معمولی که به صورت ملامینه و از نوع وینیل بودند بر طرف شده است.
روکش‌های پی‌وی‌سی ممبران برخلاف روکش‌های ملامینه بخار نمی‌شود و هوای خانه را آلوده نمی‌سازد. روکش‌های ملامینه به ‌مرور زمان می‌توانند مشکلات تنفسی خفیفی را برای کودکان و سالمندان ایجاد کنند اما روکش ممبران فاقد چنین مضراتی است.
 لازم به ذکر است که‌ام دی اف های معمولی برای محیط زیست مضر بوده و به‌واسطه ماده وینیل آن را آلوده می‌کند اما روکش‌های پی‌وی‌سی ممبران چنین مشکلی را ایجاد نمی‌کند و این از مزایای کابینت ممبران است.
از دیگر مزایای کابینت ممبران نسبت به کابینت‌های چوبی این است که نگهداری آسان‌تری دارند. ازاین‌رو که هرچند وقت یک‌بار کابینت‌های چوبی باید رنگ یا روغن شوند تا تازگی خود را نمایان سازند اما کابینت ممبران این‌گونه نبوده و با یک پاک کردن ساده، تازگی خود را دارد. در ضمن به خاطر روکش پی‌وی‌سی لکه‌ها به‌راحتی از روی آن پاک می‌شوند.
از مزایای کابینت ممبران عدم نفوذ آب و رطوبت به لایه‌های ام دی اف است که به نسبت بقیه کابینت  ها در زمینه رطوبت و آب قوی‌تر است.

کابینت ممبران

کابینت ممبران سفید:

کابینت ممبران سفید جزو محبوب ترین نوع کابینت ممبران است. کابینت ممبران سفید به تزئینات و حکاکی ها اجازه میدهد که بیشتر خودنمایی کنند و بیشتر به چشم بیایند. علاوه بر این کابینت ممبران سفید باعث بزرگتر شدن فضا میشود و در آشپزخانه‌ کوچک بسیار کاربرد دارد. در ضمن کابینت ممبران سفید اجازه نمیدهد که از تزئینات زیاد این نوع کابینت خسته شوید همچنین رنگ سفید، حکاکی های روی کابینت ممبران شما را بهتر نشان میدهد و ظرافت این کابینت با رنگ سفید بیشتر به چشم میاید. این کابینت ممبران سفید زیبایی آشپزخانه تان را دو چندان میکند .

کابینت ممبران سفید طلایی:

یکی از ترکیب رنگ های لوکس و لاکچری در رنگ، کابینت ممبران سفید طلایی میباشد که ترکیب این دو رنگ مخصوصا با روکش سفید براق و طلایی براق زیبایی و جلوه منحصر به فردی ایجاد میکند بویژه اگر از کابینت ممبران استفاده شود. کابینت ممبران سفید طلایی از رنگ های کلاسیک و با سابقه بلند مدت است و از پرطرفدار ترین رنگ های کابینت ممبران محسوب میشود و از ویژگی های سفید طلایی همخوانی یا هارمونی داشتن با دیگر رنگ های موجود در آشپزخانه میباشد. رنگ طلایی رنگ دوم و حاشیه کار محسوب میشود زیرا همانقدر که حضور به اندازه اش سبب زیبایی و شکوه کار میشود زیادی آن هم باعث دلزدگی و کلافگی میشود و میتوان گفت مانند چاشنی غذا عمل میکند به همین دلیل در کابینت ممبران سفید طلایی اغلب توصیه میشود در حواشی کار یعنی بخش های سرستون ها الماسه ها و گل های روی درب کابینت و نما ها را به رنگ طلایی اختصاص دهید و مابقی آیتم ها را مانند درب و نما ها و همینطور ستون ها و تاج و پاخور های کابینت را به رنگ سفید اختصاص دهید. رنگ پایه و اصلی در درب کابینت در مقابل رنگ دوم طلایی معمولا سفید کرم و رنگ های روشن میباشد که این ترکیب رنگ ها امتحان خود را پس داده و با اطمینان میتوانید در کار خود انتخاب و اجرا نمایید.

کابینت ممبران

معایب کابینت ممبران چیست؟

1-ظرافت زیاد طرح ها در کابینت‌های ممبران:

کابینت های ممبران دارای مغزی ام دی اف MDF خام است. این مغزی بوسیله یک لایه پی وی سی (PVC) با حرارت، چسب و فشار ناشی از خلاء (وکیوم) پوشش داده میشن.
حالا این وسط یک مشکلی هست: وقتی کنده کاری ها و طرحهای برجسته یا فرورفته ی کابینت خیلی ظریف باشن، پوشش دادن لایه ی PVC خوب صورت نمیگیره. اما راه حلش چیه؟  راه حل اینه که طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده (CNC سی ان سی شده)  کار رو نسبتاً درشت در نظر بگیرین و از ظرافت بیش از حد طرح های برجسته و فرورفته پرهیز کنین.
درب کابینت وکیوم سفید باطرح ساده

2- تنوع کیفیت اجرای کابینت ممبران:

اشکال دیگه کابینت وکیوم اینه که کیفیت نهایی این نوع کابینت، از نظر خوب درآمدن کار نهایی و «ماندگاری» کابینت، بسیار بستگی به مجری کابینت (کابینت ساز) داره.
علتش اینه که مجری میتونه برای مرحله پوشش PVC (مرحله وکیوم) کار رو بده به یک کارگاهِ وکیوم با کیفیت پایین. میتونه از چسب نامرغوب برای مرحله ی وکیوم استفاده کنه. از ورق PVC با جنس نامناسب استفاده کنه یا در مرحله CNC دقت کافی به خرج نده. در نهایت اینکه میتونه در مرحله برش دادن نهایی لایه PVC پی وی سی ظرافت و دقت کافی رو نداشته باشه و … .
روکش پی وی سی pvc با طرح چوب
کابینت سازهایی رو می شناسیم که موقع برش نهاییِ  لایه  PVC اونقدر خوب کار می کنن و طوری ورق رو تا پشت کار امتداد میدن و بعد برش میزنن که آدم حیرت می کنه. کسانی هم هستند که کاری ضعیف روبهتون ارائه میدن و شمارو از داشتن یک کابینت ممبران خوب، محروم میکنن. البته اینم بگیم که ممبران فقط برای کابینت نیست. شما میتونید کمد دیواری وکیوم هم تو منزلتون داشته باشید و این معایب برای کمد ها هم صدق میکنه.
خلاصه در کابینت های ممبران خیلی کیفیت کار بستگی به فردی داره که کار رو بهش سپردین؛ راه حل چیه؟ جواب همیشگی و در اینجا مهمتر: به کابینت سازهای مناسب و مطمئن کار رو بسپارین.

3- حساسیت به نور و حرارت در پوشش بیرونی کابینت وکیوم:

پوشش پی وی سی PVC که روی کابینت ممبران کار میشه میتونه در برابر نور آفتاب به مرور زمان دچار دو مشکل اساسی بشه. این روکش ها میتونن در برابر آفتاب تغییر رنگ بدن و یا چسبش کم کم ضعیف بشه و اصطلاحاً خودش رو ول کنه.
در مورد چسب قبلاً هم اشاره شد و باز هم تکرار میکنیم: کیفیت چسب در کابینت ممبران خیلی مهم و حیاتیه! استفاده از چسب های نامطمئن در کابینت ممبران میتونه باعث ول شدن روکش، باد کردن روکش و در کل خراب شدن کل کار بشه؛ خیلیییی حواستون باشه.
سایر منابع گرمازا مثل شعله گاز و بخار آب هم میتونن همین مشکل رو برای کابینت ممبران به وجود بیارن.
درب کابینت ممبران سفید که طرحی بسیار ساده دارد

4- حساسیت به اجسام تیز:

مشکل دیگر روکش های پی وی سی در کابینت های ممبران اینه که در برابر صدمات ناشی از برخورد اجسام تیز نسبتاً حساس هستند. باید مراقب بود با اجسام برنده آسیب نبینند وگرنه کلی دردسر و هزینه برای تعمیرش داره.

5- تعمیر کابینت ممبران با همان طرح و رنگ:

این دیگه خیلی مشکل بدیه. منظور از طرح و رنگ، تنوع رنگ ها و طرح های روکش پی وی سی (PVC) کابینت ممبران نیست. اتفاقاً تنوعشون خوبه و میتونین انتخاب های زیبایی داشته باشین.
مسئله اینه که شما وقتی بعد از مدتی مثلاً 2 سال میخواین بخشی از کابینت رو به هر دلیلی تعمیر کنین آیا میتونین دقیقاً از همون طرح و دقیقاً با همون کد رنگ که 2 سال پیش توی بازار بود پیدا کنین؟ جواب: خیلی احتمالش زیاده که نتونین و این واقعاً اعصاب خرد کنه. دلیلش چیه؟  دلیل خاصی نداره!!! بازارش این تیپی هست دیگه، چون تنوع میخوان بدن به طرح های جدید یا حتی به دلایل فنی، ممکنه دقیقاً اون مدل رو تولید نکنن.
در خرید کابینت ممبران به چه نکاتی باید توجه کرد؟
یکی از مهم‌ترین بخش‌های کابینت، یراق‌آلات آن است که باید در خرید و قیمت کابینت ممبران بسیار دقت شود و از مجری کار در مورد نوع جنس و برند یراق‌آلات استفاده شده در کابینت سؤال شود، همچنین در مورد جنس و نوع صفحه شرکتی که استفاده می‌شود پرسیده شود.
در برخی موارد بعضی از مجریان کار برای کم کردن قیمت اولیه از ابزارهای کاری پاخور، تاج و زیر چراغی می‌کاهند و باعث سهولت در تولید می‌شود. حتماً در زمان خرید به میزان ریزه‌کاری در این کابینت توجه شود و قیمت را بر اساس این موارد مدنظر قرار دهید.
حتماً از نوع روکش و چسب استفاده شده و نحوه گارانتی محصولات اطلاع پیدا کنید و در خرید کابینت ممبران این نکات را مدنظر قرار دهید.
حتماً از جایی که کابینت خود را تهیه می‌کنید نقشه نهایی را قبل از عقد قرارداد بررسی کنید و یک نسخه از آن‌ها تحویل گیرید تا پس از پایان کار نقشه و طرح‌های نشان داده‌شده و نصب‌شده کاملاً یکسان باشد.
 در خرید کابینت ممبران توجه کنید که دستگیره‌ها باید از سمت مجری تهیه شود و از جنس سرامیک یا طرح برنز باشد که زیبایی کابینت ممبران را بیشتر کند و نباید از دستگیره استیل استفاده شود.

نتیجه گیری:

به‌طورکلی کابینت‌های ممبران از زیبایی خاصی برخوردار هستند و انتخاب طرح و رنگ از سمت مشتری به صورت راحت‌تری صورت می‌پذیرد زیرا می‌توان انواع طرح‌ها را در آن بکار برد و روکش‌های مختلفی وجود دارد که انتخاب رنگ را نیز برای مشتری آسان می‌سازد.
 قیمت کابینت ممبران به نسبت کابینت‌های چوبی کلاسیک پایین‌تر است و زیبایی بیشتر نسبت به کابینت‌های ام دی اف معمولی و فلزی سبب شده تا استقبال بیشتری از آن صورت پذیرد و دکور آشپزخانه را زیباتر سازد.
البته این کابینت دارای معایبی نیز بوده اما این معایب چندان مانع از محبوبیت آن نشده و طرفداران خاص خود را دارد.
در خرید کابینت ممبران حتماً به نوع و جنس روکش و چسبی به کار می‌رود توجه کنید و گارانتی محصول نهایی را از مجری کار بخواهید و توجه داشته باشید حدود قیمت کابینت ممبران را از قبل بدانید.

کابینت ممبران

آپامه چوب تخصصی ترین مرکز تولید کننده درب کابینت ممبران
مجهز به دستگاههای سی ان سی و وکیوم واقع در شهرک صنعتی چهاردانگه
آپامه چوب تولید کننده درب کابینت ممبران (روکش pvc) به سبک مدرن و کلاسیک
مجهز به ماشین آلات پیشرفته و نیرو کار متخصص واقع در شهرکت صنعتی چهاردانگه
این مجموعه فعالیت خود را از سال 1388 در زمینه چوب و دکوراسیون آغاز کرد.
از سال 1394 در زمینه درب کابینت ممبران و خدمات سی ان سی (cnc) چوب در منطقه چهاردانگه فعالیت مستقیم خود را آغاز کرد.
هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت درب کابینت ممبران به طراحان و مجریان عزیز کابنت سازی در سراسر کشور می باشد.
آماده همکاری با کابینت سازان محترم در سراسر کشور می باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید:

تلفن کارخانه : 02155281376
آقای محمدی: 09127622678
آقای قربانی : 09126174641

صفحه اینستاگرام:instagram.com/apamehwood