به نوین تجارت خوش آمدید

دستگاه حکاکی غیر فلزات - لیزر سی او تو

دستگاه لیزر چیست؟

امروزه در صنایع مختلف، در راستای تولیدات، ممکن است نیاز به عملیات حکاکی و یا برش داشته باشید. در قدیم حکاکی و برش به صورت دستی و یا با دستگاه های ساده انجام می شد. اما در حال حاضر و با وجود تکنولوژی لیزر، شما با خرید یک دستگاه لیزر می توانید به راحتی متریال های مختلف را با دقت بسیار بالا حکاکی کنید و یا برش دهید.
یک دستگاه برش لیزری به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا طرح‌های متنوعی بر روی انواع فلزات، چوب، پلکسی گلاس، چرم، پارچه، کریستال، سرامیک و … را با سرعت و دقت بالا تولید کنند. به همین دلیل دستگاه های لیزر  کاربردهای فراوانی دارند که می توانید با کمی خلاقیت، طرح های بسیار زیبا و کاربردی در جهت رونق کسب و کار خود ایجاد نمایید.
 

برش لیزری:

برش لیزری فناوری است که در آن از اشعه لیزر برای برش اجسام استفاده می‌شود؛ و نوعاً از این فناوری در زمینه صنعت استفاده می‌شود. برش لیزری توسط استعمال اشعه لیزر از یک خروجی قوی لیزر روی اجسامی که می‌خواهند بریده شوند انجام می‌شود. قسمتی از جسم مورد نظر که بریده می‌شود یا آب می‌شود یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود و توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود؛ و سر انجام سطح بریده شده با کیفیت خیلی عالی ایجاد می‌شود. لیزر صنعتی در صنایع مختلفی مانند صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و … کاربرد دارد.
 

دستگاه حکاکی و برش لیزری غیر فلزات co2

تاریخچه دستگاه حکاکی لیزر:

در سال ۱۹۶۵ اولین دستگاه برش لیزری برای ایجاد سوراخ در قالب‌های الماس استفاده شده‌است. این دستگاه توسط مرکز تحقیقات Western Electric Engineering ساخته شد. در سال۱۹۶۷ بریتانیا در ساخت دستگاه برش لیزری به کمک جت اکسیژن برای برش فلزات پیش‌گام شد. در اوایل سال۱۹۷۰ این تکنولوژی در کاربردهای هوافضا برای برش تیتانیم به‌کار گرفته شد. در همان موقع لیزرهای CO2 برای برش غیر فلزات مانند:پارچه و … به‌کار گرفته شد؛ چراکه در آن زمان لیزر CO2 به اندازه کافی برای غلبه بر هدایت حرارتی فلزات قدرت‌مند نبود.
صنایعی  مانند خودروسازی، ابزاردقیق، صنایع نظامی، صنعت چرم و پوشاک، صنایع مهندسی، ساخت و تولید، چوب و دکور ،صنایع سنگ و ... از جمله مواردی هستند که استفاده وسیعی از دستگاه برش لیزر دارند. باتوجه به قطعه نهایی مورد نیاز دستگاه برش لیزر یا دستگاه حکاکی لیزر استفاده می‌شود. دستگاه‌های برش لیزری به دو گروه فلزی و غیر فلزی تقسیم می‌شوند هر دستگاهی با قدرت (وات) و قابلیت‌های مختلفی تولید می‌شود که موارد استفاده آن متفاوت است.
 

نحوهٔ عملکرد دستگاه حکاکی لیزر  :

اشعهٔ لیزر از طریق تحریک مواد مولد لیزر توسط تخلیهٔ الکتریکی یا تابش یک لامپ در یک محفظه بسته تولید می‌شود. با تحریک مادهٔ مولد لیزر پرتو با استفاده از تکه‌های آینه منعکس می‌شود تا انرژی لازم برای تبدیل شدن به یک جریان نور تک‌رنگ منسجم را به دست آورد. آینه یا فیبر نوری معمولاً برای هدایت نور منسجم به لنز دستگاه استفاده می‌شود. این لنز در نقطهٔ کاری دستگاه متمرکز شده‌است. باریک‌ترین قسمت پرتو متمرکز شده قطری کمتر از ۰/۳۲میلی‌متر دارد.
عملکرد دستگاه برش لیزر به این صورت است که ابتدا اشعه لیزری از هد دستگاه بر روی جسمی که قصد برش و یا حکاکی آن را داریم تابیده می‌شود و سپس این پرتوی لیزری با توجه به میزان قدرتی که برای آن تعریف شده‌است قسمت مورد نظر را برش میدهد و یا موجب تصعید آن می‌شود(حکاکی) و در پایان قسمت‌های برش خورده با گاز فشار بالا از روی جسم برداشته شده تا سطح صاف و سیقلی قطعه اصلی باقی بماند.
دستگاه‌های تولید لیزر می‌توانند انواع مختلفی از لیزر را ایجاد نمایند. این لیزرها بااسامی : لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیو اکتیو، لیزر جامد شناخته می‌شوند.بیشترین  استفاده در صنعت تنها از دو نوع لیزر گازی و لیزر جامد است. این دو نوع لیزر خود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند به عنوان مثال می‌توان گفت که در بین لیزرهای صنعتی، گازی Co2 بیشترین میزان استفاده را دارد. چرا که از آن برای برش و ایجاد حکاکی بر روی انواع مختلف وسایل اعم از فلزات و غیر فلزات می‌توان استفاده نمود.
  دستگاه‌های لیزر در نوع خاص CO2 و فایبر ساخته می‌شوند که هر یک دارای مزایایی هستند. در لیزر فایبر برخلاف CO2 هیچ‌کدام از قطعات و یا آینه‌های به کار رفته در آن حرکتی نداشته و ثابت اند و به همین دلیل از نظر هزینه کلی بسیار سودمندتر خواهند بود.
 

مزایای برش لیزری:

سهولت در به‌کارگیری، کیفیت و تمیزی (عدم وجود لبه‌های اضافی در قسمت‌های برش خورده) محصول نهایی از مزایای استفاده از برش لیزری به جای برش‌های مکانیکی و سنتی است. از آنجایی که از ابتدای شروع عملیات برش تا پایان کار، پرتو لیزر به صورت مداوم و یکنواخت عمل برش را انجام می‌دهد، دقت کار افزایش می‌یابد.

تفاوت برش با دستگاه لیزر و روش های سنتی:

دستگاه های برش لیزری مزایای بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دارند. در برش لیزری، بین ابزار برش و قطعه‌ی مورد نظر هیچ گونه تماسی برقرار نمی‌شود. علاوه بر این مورد، دستگاه‌های برش لیزری از دقت بالاتری نسبت به روش‌های سنتی بهره می‌برند. به عنوان مثال، شما می‌توانید از یک پت شاپ اینترنتی قلاده و یا بند قلاده خریداری کرده و با استفاده از این دستگاه مشخصات حیوان و اطلاعات تماس خود را  بر روی آن حک کنید.

دستگاه برش پلاسما:

احتمال تاب برداشتن ماده در برش لیزر بسیار کم است چون، ناحیهٔ مؤثر حرارتی در این فرایند بسیار کوچک می‌باشد.
برش لیزری به علت دقت بالاتر و مصرف انرژی کمتر در هنگام برش، مزیت بیشتری نسبت به برش پلاسما دارد. با این وجود اغلب دستگاه‌های برش لیزری نمی‌توانند ضخامتی بیشتر از ضخامت برش دستگاه‌های پلاسما را برش دهند. امروزه دستگاه‌های برش لیزری قوی‌تری نیز در حال تولید است تا بتوانند ضخامت‌های بیشتری را برش دهند اما هزینهٔ تمام شدهٔ این دستگاه‌ها بیشتر از دستگاه‌های برش پلاسما است.مهمترین مزیت استفاده از دستگاه‌ برش لیزر جهت برش فلزات و غیر فلز ،سرعت و دقت بالای کار می‌باشد .

انواع لیزرهای مورد استفاده:

لیزرها انواع مختلفی مانند لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیواکتیو، لیزر جامد، لیزر فیبری و … دارند، اما در صنعت از دو نوع لیزرهای گازی و جامد استفاده می‌شود. لیزرهای پرکاربرد استفاده شده در دستگاه‌های برش لیزر صنعتی عبارتند از:
۱) لیزر CO2 که برای برش، حکاکی و تضعیف ماده مناسب است.
۲)لیزرهای نئودیمیم(Nd) و لیزرهای نئودیمیم-ایتریم-آلومینیوم-گارنت(Nd-YAG) می‌باشند. این دو لیزر سبک و روشی یکسان دارند و تفاوت آن‌ها در کاربردشان می‌باشد. لیزر Nd برای تضعیف ماده و در مواقعی که قدرت زیاد و تکرار پذیری بالا مدنظر است به کار می‌رود. لیزر Nd-YAG برای تضعیف ماده و حکاکی روی قطعه و در مواقعی که قدرت بسیار زیاد مورد نیاز است، استفاده می‌شود.
هرسه نوع لیزر یاد شده را می‌توان برای جوشکاری نیز استفاده کرد.
لیزر CO2 برای برش‌کاری صنعتی بسیاری از مواد از جمله فولاد، آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، تیتانیم، کاغذ، موم، پلاستیک، چوب و پاچه استفاده می‌شود. لیزر YAG در درجهٔ اول برای برش و حکاکی فلزات و سرامیک‌ها استفاده می‌شود.
ژنراتور دستگاه لیزر و اپتیک خارجی (لنز فوکوس‌کننده) نیاز به خنک کاری دارند. بسته به اندازه و پیکربندی دستگاه، گرمای اضافی ممکن است مستقیماً یا توسط یک خنک‌کننده به هوا منتقل شود. معمولاً از آب به عنوان خنک‌کننده استفاده می‌شود که توسط سیستم خنک‌کننده به گردش در می‌آید.

لیزرهای پیشرفته تر:

 لیزر میکروجت: هدایت پرتو لیزر به وسیلهٔ جت آب است. در این دستگاه پرتو لیزر با جت آب کم فشار همراه است. لیزر وظیفه اصلی برش را برعهده دارد درحالی که جت آب پرتو لیزر را هدایت می‌کند. عمل هدایت پرتو از طریق بازتاب داخلی کلی انجام می‌شود. مانند آنچه که در فیبر نوری اتفاق می‌افتد. در این روش، آب علاوه بر از بین بردن اثرات تخریبی ناشی از برش، سطح ماده را نیز خنک‌کاری می‌کند که ازجمله مزایای این روش به حساب می‌آید.
 لیزر فیبر: یک نوع از لیزرهای حالت جامد است که به سرعت در صنعت برش فلز در حال رشد است. برخلاف لیزر CO2 تکنولوژی فیبر با بهره‌گیری از محیط جذب جامد به عنوان گاز یا مایع مخالف عمل می‌کند. دانهٔ لیزر پرتوی لیزر را تولید می‌کند و پس از آن پرتو در الیاف شیشه‌ای(Glass Fiber) تقویت می‌شود. با طول موجی در حدود ۱/۰۶۴ میکرومتر لیزر فیبر، نقطه اثر بسیار کوچکی(۱۰۰ برابر کوچکتر از نقطهٔ اثر لیزر CO2) ایجاد می‌کند که این نوع لیزر را برای برش مواد فلزی بازتابنده، مؤثر می‌سازد.

 برش تبخیری:

در این روش حرارت پرتو متمرکز شده، دمای نقطه اثر رابه دمای نقطهٔ جوش می‌رساند و موجب تبخیر ماده و ایجاد حفره می‌شود. این روش برای برش موادی استفاده می‌شود که ذوب نمی‌شوند مانند:چوب، کربن و پلاستیک‌های ترموست.
 برش ذوبی به همراه دمیدن گاز پرفشار: در این روش ابتدا پرتوی لیزر، ماده مورد نظر را در نقطهٔ کاری به دمای نقطه ذوب می‌رساند. بلافاصله با استفاده از جریان پرفشار یک گاز (معمولاً هوا) به نقطهٔ مورد نظر ضربه‌ای وارد شده و باعث ریزش مواد ذوب شده از روی جسم مورد نظر می‌شود. در این روش نیازی به بالا بردن دما به اندازه‌ای بیشتر از نقطهٔ ذوب ماده نیست در نتیجه دستگاه قدرت مصرفی کمتری دارد. از این روش عموماً برای برش فلزات استفاده می‌شود.
 برش با ایجاد شکاف به وسیله تنش‌های حرارتی:مواد ترد به شکستگی حرارتی حساس می‌باشند. از این ویژگی مواد ترد در روش یاد شده‌استفاده می‌شود. اشعهٔ لیزر روی سطح ماده متمرکز شده و باعث ایجاد حرارت موضعی و انبساط حرارتی می‌شود. این عمل باعث ایجاد شکاف در ماده شده و با حرکت دادن پرتو می‌توان آن را هدایت کرد تا برش مد نظر اتفاق بیفتد. این روش عموماً برای برش لیزری شیشه‌ها و مواد شیشه مانند استفاده می‌شود.
 توان تیوب دستگاه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا توسط این تیوب لیزر می‌توان هزینه تولید پرتو لیزر را کاهش داد ولی اگر از آن استفاده نشود تولید پرتو لیزر بسیار پر هزینه و سخت است. این توان قابل تغییر است که برای کار روی متریال‌های متفاوت توان این لیزر را می‌توان تغییر داد.

تلرانس و پرداخت سطح با دستگاه های لیزر:

برش‌های لیزری جدید دارای دقتی در حدود ۲۵ میکرومتر(۰٫۰۱ میلی‌متر) هستند.
زبری استاندارد سطح (Rz) با ضخامت ورق افزایش می‌یابد اما با قدرت لیزر و سرعت برش کاهش می‌یابد.

مصرف انرژی دستگاه‌های برش لیزر:

مهمترین اشکال دستگاه‌های برش لیزر مصرف زیاد برق آن‌ها است. بازدهی لیزرهای صنعتی چیزی در حدود ۵ تا ۴۵ درصد است. مقدار قدرت مورد نیاز برای برش لیزر در یک کار بخصوص به نوع ماده، ضخامت، روش مورد استفاده و نرخ برش مدنظر، بستگی دارد.

نرخ تولید و برش:

حداکثر نرخ برش توسط عواملی چون قدرت لیزر، ضخامت ماده، نوع فرایند مورد استفاده و خواص مواد محدود شده‌است. برای همهٔ مقاصد و اهداف، یک لیزر می‌تواند تا ۳۰ برابر سریع‌تر از یک ارهٔ استاندارد باشد.دستگاه‌های برش CNC با هدایت کامپیوتری و توسط لیزری که از آن‌ها متساطع می‌شود عملیات مختلفی مانند برش لیزری، حک لیزری و … را انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها مزایای زیادی دارند، مثلاً سرعت بسیار بالایی دارند و با توجه به هدایت شدن توسط کامپیوتر، خروجی‌های کاملاً یکسانی دارند.
دستگاه حکاکی و برش لیزری غیر فلزات (لیزر سی او تو)
شرکت پارس کیا مهنام وارد کننده دستگاه های حک و برش لیزری (فایبر و دستگاه های برش فلزو سی او تو)
فروش دستگاه های لیزر حکاکی و برش غیر فلزات و لیزر مارکینگ فایبر به صورت نقد و اقساط می باشد.

دستگاه حک و برش مخصوص غیر فلز:

مشخصات: توان 100و120 وات ، تیوپ 10 هزار ساعته ، چیلر 5000 یخچالی ، درابعاد میزهای مختلف مناسب جهت حکاکی و برش پارچه ، چرم ، پلکسی ، ام دی اف ، مقوا ، چوب ، فوم و ... جهت ماکت سازی ، تولیدی کیف و کفش ، تبلیغات ، تابلو سازی ، معرق ، ساخت تندیس ، حک شیشه و سنگ و… استفاده می شود

کاربرد دستگاه لیزر غیرفلزات :

عبارتند از حکاکی تصویر بر روی سنگ و سرامیک،حکاکی و برشکاری در صنایع پوشاک،پارچه،نساجی،گلدوزی،تکه دوزی و ...میباشد.
دستگاه لیزر غیرفلزات در صنایع دیگری چون حکاکی و برش روی انواع چوب،ام دی اف و دکوراسیون داخلی ،مبلمان و حکاکی و برشکاری جهت تولید هدایای تبلیغاتی،تندیس سازی،مهرسازی،تابلوسازی و پلکسی ،پلاک سازی و ماکت سازی،جعبه سازی و صنایع دستی ،ساخت اسباب بازی و حکاکی و برشکاری جهت تولید کارت مجالس و عروسی کاربرد دارد

قیمت دستگاه حکاکی غیر فلزات  لیزر سی او تو :

با تیوپ GSI انگلیسی ، ابعاد 130*2.5 ، دارای فوکوس اتوماتیک ، با توان تیوپ 140 و 200 وات ، حداکثر ضخامت برش 2 میل برای استیل ، 18 میل برای ام دی اف ، 30 میل برای پلکسی
شرکت پارس کیامهنام با در اختیار داشتن کادر فنی مجرب انواع دستگاه های برش و حکاکی لیزری را به مشتریان خود عرضه می کند. نصب دستگاه لیزر: تمامی دستگاه های لیزری عرضه شده ، توسط شرکت به صورت رایگان در محل مشتری نصب می شوند.
گارانتی دستگاه حک و برش لیزری غیرفلزات : تمامی دستگاه های لیزر این شرکت ، دارای یک سال گارانتی هستند.
خدمات پس از فروش دستگاه حک و برش لیزری غیر فلزات : تمامی دستگاه های لیزر دارای 10 سال خدمات پس از فروش هستند و تعمیرات و تامین قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان از طریق شرکت قابل انجام است.
دستگاه های لیزر عرضه شده توسط شرکت ، دارای تاییدیه های معتبر بین المللی هستند که نشانه ای از کیفیت محصولات عرضه شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه 09109103928 ، 0912973349 فاطمه قدوسی تماس حاصل نمایید.

باتشکر

دستگاه حکاکی و برش لیزری