به نوین تجارت خوش آمدید

درباره تور سوئیس

معرفی کشور سوئیس:

سوئیس کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.
این کشور 7٫5 میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر 41٬290 کیلومتر مربع دارد.سوئیس کشوری است به صورت جمهوری فدرال تککانتون و از 26 ایالت تشکیل شده‌است که «کانتون» خوانده می‌شوند.
پایتخت سوئیس شهر برن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با 39٬000 دلار برای هر نفراز بالاترین‌ها در جهان است.
سوئیس کشوری چندزبانه است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می‌شوند.
سوئیس دارای سابقهٔ طولانی بی‌طرفی در مناسبات جهانی است، به‌طوری‌که این کشور از سال 1815 تاکنون وارد هیچ جنگی نشده‌است.  این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی چون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد.
تأسیس کشور سوئیس در تاریخ 1 اوت 1291 ذکر می‌شود و این روز در سوئیس تعطیل ملی است
این کشور ۲۶ کانتون دارد و ۱۷ بخش آن به زبان آلمانی و اهالی ۴ کانتون غربی یعنی ژنو، نوشاتل ( Neuchâtel ) ، ژورا ( Jura ) و کانتون وو ( Vaud ) به زبان فرانسوی با یکدیگر صحبت می کنند
بعد از سوئد کشور سوئیس بالاترین سن امید به زندگی در اروپا را از آن خود کرده است  ، سوئیس دارای سابقه‌ طولانی بی‌ طرف و بدون دخالت در مناسبات سیاسی و نظامی نام برد .
ضمنا تنها کشوری است که به ازای هر کیلومتر مربع مساحت ، بیشتر از یک کیلومتر مسیر پیاده ‌روی دارد و به علاوه زیباترین و مشهورترین پیست اسکیجام جهانی داونهیل یا سرعت در کوه Lauberhorn قرار گرفته شده است که بسیار هم طرفدار در بین گردشگران تور سوئیس دارد .
این کشور بهترین مکان برای تجربه‌ لذت‌ بخش و فراموش نشدنی در قایق‌سواری می باشد ، مژده به علاقه‌ مندان گلف که به سوئیس سفر می کنند نیزاین است که  این کشور یکی از بهترین زمین‌های گلف کل اروپا را در اختیار دارد که آن را در سف ربا تور سوئیس از دست ندهید .
فوتبال ، هاکی روی یخ و تنیس از ورزش‌ های مورد توجه و علاقه‌ عموم مردم و همچنین توریست ها می باشد و 2 بازیکن مطرح تنیس راجر فدرر و مارتینا هینگیس اهل این کشور هستند
تولید ناخالص کشور سوئیس در سال 2018 در حدود 9.300 میلیارد دلار اعلام شده است و درآمد سرمایه برای هر فرد این کشور از 39 هزار دلار آغاز شده و قطعاً شغل های تخصصی به درآمد بیشتری دست خواهند یافت. در نظر داشته باشید که در این کشور در حدود سه میلیون و 900 هزار نفر مشغول به کار هستند به طوریکه در حدود 4 درصد در بخش کشاورزی و در حدود 3 درصد در بخش صنعت و بیش از 1 درصد نیز در بخش خدمات مشغول هستند. نرخ بیکاری در کشور سوئیس در حدود یک درصد اعلام شده است و نرخ تورم نیز در حدود 6 درصد است.
محصولات صادراتی در کشور سوئیس ماشین آلات و مواد شیمیایی است در سال های اخیر شاهد صادرات آهن آلات از کشور سوئیس به کشورهای همسایه نیز بوده ایم این کشور روال صادراتی خود را به کشور آلمان 7 درصد ، آمریکا یک درصد، ایتالیا 8 درصد و فرانسه 6 درصد اعلام کرده است. صادرات کشور سوئیس به انگلیس با 8 درصد بیشترین رتبه را به خود اختصاص داده است.
در این کشور منسوجات بیشترین درصد واردات را شامل می شود که بیشتر از کشور آلمان است.

تاریخچه سوئیس:

تاریخ سوئیس به حدود 150.000 سال قبل بر می گردد ، ضمنا قدیمی ترین شهرک کشاورزی یافت شده در این منطقه به 5300 سال قبل از میلاد می رسد.
La Tene یکی از اولین فرهنگ‌ هایی است که که در این منطقه بوجود آمده است و در طول عصر آهن در حدود سده‌ پنجم قبل از میلاد توسعه و به اوج رسید . هلوتی‌ ها (Helvetii) یکی از مهم ‌ترین قبایل سلتی در سوئیس بودند اما در جریان جنگ Bibracte، ارتش روم به رهبری ژولیوس سزار آن‌ها را شکست داد .
سلت‌ها اولین ساکنان کشور سوئیس بودند و تیره ای از این قوم که هلوتیا (Helvetia) نام داشت قبل از تسلط رومیان بر سوییس ، در کوهستان ‌های ژورا و آلپ ساکن بودند و آنجا را به اصطلاح هلوتیا می نامند .
هلوتیا در سال 58 قبل از میلاد به تصرف ژولیوس سزار امپراطور روم درآمد و در قرن 5 میلادی ، ژرمن ‌ها به این سرزمین وارد و در ساحل غربی رود آر سکونت کردند و ژرمن ‌ها و اقوام بورگون (Burgun) و فرانک جامعه ‌ای مستقل شکا دادند .
آنها در سال 639 میلادی ، دولتی را بنیان گذاشتند که بعدها فرانسه نام گرفت و در دهه نهم بین سوابیا (Swabia) و بورگوندیها (Burgundians) تقسیم و در سال ۱۰۳۳ تحت نظارت امپراطوری مقدس روم وحدت بوجود آمد .
حکومت منطقه در قرن 13 بین کنت‌ها و خاندان هابسبورگ و حکمرانان محلی تقسیم گردید و در سال 1291 میلادی سه منطقه : اوری (سرزمین فعلی سوییس) و شوایتس (schweiz) و اولتروالدن (Ulterwalden) اتحادیه ‌ای شکل دادند که اساس کنفدراسیون سوییس قرار گرفت .

فرهنگ و آداب و رسوم مردم سوئیس:

مردم سوئیس فروتن و بسیار قانون مدار هستند و این مردمان به میراث غنی و بزرگ قوم خود افتخار می کنند و به همین دلیل فرهنگ بومی و هنرهای مرتبط به آن بسیار زنده بوده و مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد .
سوئیس چیزی بیشتر از شکلات‌ های مرغوب و محبوب در میان گردشگران تور سوئیس برای ارائه به بازدید کنندگان خود دارد و به خوبی از مردم ، تاریخ غنی و هنرهای خود مراقبت و نگهداری می ‌کنند .
ضمنا مردم با سه زبان اصلی در این کشور صحبت می ‌کنند : آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی . البته نا گفته نماند که زبان اصلی سوئیس ‌ها رومانش (Romansh) می باشد و تاثیراث این سه کشور را در فرهنگ و سنت‌ های سوئیس می ‌توان به خوبی از نزدیک حس کرد .
مردم سوئیس به خاطر محافظه کاری و قانون‌ مداری شهرت عام و خاص دارند ، وقت شناسی و صداقت از ارزش ‌های مهم این کشور محسوب می شود و از بازدید کنندگان تور سوئیس نیز انتظار دارند که این قوانین را رعایت کنند .
یکی از بالاترین نرخ‌ های امید به زندگی در جهان متعلق به این کشور است و نرخ متوسط مرگ و میر برای مردان ، هشتاد سال و زنان هشتاد و چهار سال برآورد شده است .
اهالی این کشور خیلی اهل بیرون رفتن و گشت و گذار نیستند و کمتر به شرکت در رویدادهای عمومی علاقه نشان می دهند ، مردانگی در زمینه رقابت و کسب موفقیت از دیگر ارزش‌ های مهم این کشور بشمار می رود و کودکان را استقلال تشویق و نرغیب می کنند و به آن ‌ها آموزش می ‌دهند که با دوچرخه و به تنهایی به مدرسه برود و مستقل باشند .
پوشاک سنتی سوئیس هنوز هم در برخی موارد خاص پوشیده در بین مرد ها و زنان سنتی پوشیده می شود ، زنان یک بلوز آستین بلند ، دامن ، پیشبند ابریشمی ، زیر پیراهنی و جوراب شلواری می ‌پوشیدند و مردان نیز پیراهن سفید و شلوارک به تن می‌ کنند .
طرز پوشش معاصر بیشتر تحت تأثیر زندگی شهری در جهان است و ترکیب شلوار جین و تی ‌شرت از همه بیشتر در بین عموم مردم طرفدار دارد . نوجوانان از لباس ‌های ورزشی بسیار استفاده می‌ کنند تا با سبک زندگی ورزشی‌ شان تطابق داشته باشد و بزرگسالان نیز به تهیه پوشاکی از الیاف هماهنگ با طبیعت دقت ویژه ای می کنند .
 اکثر مردم سوئیس مسیحی هستند و اسلام دومین دین در این کشور است. ادیان دیگر در حدود 4٫3٪ در بین مردم این کشور طرفدار دارند و در حدود 11٫1٪ مردم سوئیس دارای هیچ دینی نیستند.
 دانشگاه:
کشور سوئیس دارای 20 دانشگاه معتبر می‌باشد.از مهم‌ترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان به دانشگاه زوریخ اشاره کرد.
ساعت محلی سوئیس ۲.۵ ساعت از ساعت ایران عقب‌تر است و هموطنان عزیز برای سفر به این کشور زیبا، نیازمند ویزا هستند.
واحد پول:
واحد پول این کشور، فرانک سوئیس (CHF) و ارزش آن تقریبا برابر ۱ دلار آمریکا و هر ۱ فرانک مساوی ۱۰۰ سانتیم می باشد ، هر فرانک سوئیس در حال حاضر برابر با ۳۸۴۵ تومان است .
آب و هوای سوئیس:
آب و هوای سوئیس از منطقه‌ ای به منطقه‌ دیگر متفاوت است و  آب و هوای غالب آن ، معتدل به همراه تابستان‌ های گرم و مرطوب و زمستان ‌های سرد و برفی می باشد .
بلندترین یخچال کوهستان آلپ به طول 14 مایل که میراث جهانی یونسکو نیز است ، در کشورسوئیس واقع شده است . مرتفع ‌ترین ایستگاه قطار اروپا Jungfraujoch با ارتفاع 11.330 پا در این کشور قرار دارد .

مشاهده پکیج تور سوئیس

۱۰ جاذبه گردشگری زیبای سوئیس:

1-آپنزل (Appenzell):
آپنزل که بهترین مکان برای به تصویر کشیدن زیباترین چشم‌اندازهای روستایی است و با کوه‌پایه‌های آلپ احاطه شده، بهشتی برای علاقه‌مندان به پیاده‌گردی یا Hiking است
2-تیچینو (Ticino):
 یک شهر قلعه‌ای متعلق به قرون وسطی است. از سه قلعه و بازار قدیمی این شهر که میراث جهانی یونسکو است دیدن کنید.
لوسرن (Lucerne)
3-لوسرن (Lucerne):
شهر کوچک و زیبای لوسرن در مرکز سوئیس واقع شده است. کوه‌های بلند و دریاچه‌ی بی‌نظیر لوسرن، به زیبایی آن افزوده‌اند.
4-Interlaken:
این شهر زیبا که در بین دو دریاچه‌ی Thun و Brienz واقع شده، به درستی پایتخت ماجراجویی سوئیس نامیده می‌شود
5-زرمات (Zermatt):
یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در این کشور، منطقه‌ی Zermatt در کانتون وله (Valais) است که هیچ ماشینی در آن تردد نمی‌کند
6-ژنو (Geneva):
ژنو دومین شهر پرجمعیت و سومین شهر بزرگ سوئیس و یکی از گران‌ترین شهر‌های اروپا است.
7-سنت موریتز (St. Moritz):
این شهر که در دره‌ی انگادین (Engadin) در کانتون گراوبوندن (Graubünden)، قرار دارد، مهد گردشگری کوهستان آلپ به شمار می‌رود
8-بازل (Basel):
بازل، سومین شهر پر جمعیت این کشور است. این شهر در نقطه‌ای که مرزهای سوئیس و آلمان و فرانسه به هم می‌رسند، قرار گرفته است.
9-برن (Bern):
خیابان‌های سنگ‌فرش شده، فواره‌ها، برج‌های ساعت با شکوه، تپه‌های زیبا و خانه های قدیمی با سقف‌های قرمز‌رنگ از ویژگی‌های پایتخت سوئیس است
10-زوریخ (Zürich):
زوریخ که قطب اقتصادی سوئیس و بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی است