به نوین تجارت خوش آمدید

ويژگی هايی منوی حرفه ای کافی شاپ

يکی از کارهای مهم در هنگام راه اندازی کافی شاپ بايد انجام داد طراحي منوی کافی شاپ است. قبل از هر چيزی برای نوشتن منو روزانه بد نيست به کافی شاپ های مختلف سر بزنيد و منوها را ببينيد و يا در اينترنت دنبال منوی کافی شاپ در شهر های مختلف باشيد و يا می توانيد منوی کشورهای ديگر را ببينيد و نوشيدنی هايی که از پس درست کردن آن برمی آييد را يادداشت کنيد و به منوی خودتان اضافه کنيد. درصد زيادی از موفقيت شما به منوی کافي شاپ شما بستگی دارد ما در اين يادداشت نکاتی که صاحبان کافی شاپ بايد برای داشتن يک منوی مناسب بدانند آشنا می کنيم.

نوشيدنی ها منو کافی شاپ:

يکی از مواردی که شما بايد به آن زياد فکر کنيد و يک برنامه ريزی دقيق برای آن داشته باشيد نوشيدنی ها است. شما بايد به اين توجه کنيد که چه چيزهايی را هر روز می توانيد تهيه کنيد چون احتمال دارد مشتری شما يک چيزی را سفارش دهد و شما آن را نداشته باشيد.
ليست نوشيدنی هايی که حتما بايد در منوی خود داشته باشيد
نوشيدنی های که بر پايه اسپرسو هستند. آمريکانو، لاته، کاپوچينو، ماکيانو، …
قهوه های دمی مثل فرنچ پرس
نوشيدنی های گرم مثل دمنوش ها، چايی، هات چاکلت،…
نوشيدنی های سرد مثل شيک ها، اسموتی ها، آبميوه ها، کوکتل ها،….

بررسی کافی شاپ های دیگر :

به محيط جغرافيایی که در آن قرار داريد توجه کنيد. به کافی شاپ های اطراف خود سر بزنيد و ببينيد چه چيزهايی را سرو می کنند. و مردم طرفدار کدام يک از آنها هستند. و به يک نکته زياد توجه کنيد و آن اين است که چيزهايی که تازه محبوبيت پيدا کرده اند در کافی شاپ ها را حتما در منوی خودتان داشته باشيد، و خودتان را به روز نگه داريد. برای مثال توجه کنيد که منوی مناسب برای خانواده ها با منوی مناسب برای دانشجوها فرق دارند باهم .

طرح گرافيکی کافی شاپ:

به اين فکر کنيد که منوی خود را چگونه می خواهيد طراحی کنيد. می خواهيد منوی کاغذی داشته باشيد يا روی برد هم می خواهيد منو داشته باشيد. منوی تک صفحه ای می خواهيد يا يک منو با چندين بخش و صفحه و دسته بندی به چه شکل خواهد بود. و به اين نکته بايد توجه داشته باشيد با تهيه يک منوی خوب می توانيد تجربه مشتريان خود را در مورد سفارش پويا تر کنيد.

هزينه ها خدمات کافی شاپ :

قيمت مسئله بسيار مهمی در است در کافی شاپ و می تواند يک عامل رقابتی براي شما و کافي شاپ های اطرافتان باشد. شما بايد با توجه به هويت کافی شاپتان قيمت گزاری کنيد برای مثال يک کافی شاپ خودمانی و جوان پسند بايد قيمت های متوسط داشته باشد نسبت به يک کافی شاپ لوکس در منطقه بالا شهر که مخاطب آن خانواده ها هستند.

وجه تمايز کافی شاپ با رقبا :

در نهايت وجه تمايز ، يکی از نکانت مهم منوی کافی شاپ شما است .بايد به اين نکته توجه کنيد که منوی کافی شاپ شما چه وجه تمايزی نسبت به کافی شاپ های ديگر دارد. و به همين دليل دنبال چيزی در منوی خودتان باشيد که تبديل شود به نمادی از هويت کافی شاپ تان. شما بايد توجه داشته باشيد که منوی کافی شاپ شما تاثير بسزايی بر تصوير ذهنی افراد از کافی شاپ تان خواهد گذاشت به همين دليل بايد به آن توجه داشته باشيد تا بتوانيد در اين کسب و کار موفق شويد و نتيجه خوبی بگيريد.